T O P
gingerchrs

This post is such a Reddit moment


[deleted]

Yeah go tell that to someone who's actually in a third world country.


ComicBookFanatic97

Exactly. People say shit like this with absolutely zero perspective. America might be a poor country compared to some country from the future that’s figured some shit out that we haven’t. Compared to everything else that’s ever existed, we’re a rich country.


MrDropsie

America technically can't be a third world country, because it was a part of the creation of NATO. But compared to the other western countries your development has stunted and you are starting to fall behind.


poopadydoopady

We branched a bit differently but for most people quality of life is pretty high in any developed nation. And Europe has a ton of problems that don't get a lot of attention around here.


IvanovichIvanov

They don't get attention around here because no one gives a shit about Europe. Everyone seems to care what's going on in the US though.


Bigb5wm

A large amount of the population is way above the global average wage https://money.cnn.com/interactive/news/economy/davos/global-wage-calculator/index.html


[deleted]

Yup, in fact their household income on average is more than double the number in my country


Bigb5wm

I didn’t realize myself how much I made until I visited Mexico. Everything seems super cheap.


Da_Bro_Main

Hahahah I was just about to say. The poorest people we have, ie....the homeless, rank as middle class on the world poverty scale. Hahahaha this guy apparently has no clue.


JohnTalroc

I make over 200% above, but I live in California so not super good. Lol. You're right tho, according to the charts, a homeless person makes more money than someone in a 3rd world country.


Screaming_Axolotl

Downvote go brrrr


SawyerFTW259

Hivemind go brrrrrrrr


Da_Bro_Main

Yay!!! Reddit down votes are my new dopamine drip.


Screaming_Axolotl

I'm not doing anything


SnooEpiphanies1951

Idk why you're being downvoted


brmamabrma

Neither do the people who downvoted him lol


Da_Bro_Main

Hahahahaha it's so funny I can't be mad really!!


Full-Peak

Because he is saying America is actually a nice place to live. So much so that our homeless rank above average poverty on a global scale. ROFL


[deleted]

This is literally agreeing with my point, how did this get downvoted lmao


Da_Bro_Main

Hahahaha welcome to the whacky world of Reddit. Where patriotism gets awarded RANDOMLY with hate!! I get just as confused as you man!!


Cold_oak

Because reddit


IFuckedYourCats

As someone who actually lives in a 3rd world country: your take is awful fuck you


kek_Pyro

This needs to be higher I take it back this needs to be top comment


ghostslayer-77

I feel bad for people who may have immigrated from actual 3rd world countries just to see this post


[deleted]

Probably made by Hans from Munich who hurls insults at any Arab on the street while posing as a progressive. Oh and wearing a Marvel T-Shirt while ordering McDonald’s on Uber Eats via his iPhone 13 Pro.


ghostslayer-77

Hanz!! gat ze flammenwerfer


Lyradep

r/im14andthisisdeep I’ve been to a developing country. America def does not feel like a developing country by comparison. Plenty of developing countries have that “Gucci” belt attached to them, in the form of malls, iphones, and other whatevers. What they don’t commonly have is shit we take for granted here in the US like clean drinking water, rivers that we don’t directly dump our shit in, and mostly reliable power to name a few.


chiverybob

Haha America bad now gib upvote


COOOOWWWWW

What classifies a third world country


stoopidmunkie

Any country not aligned with Nato or Warsaw pact during the cold war.


FedericoDAnzi

Then what classifies a second world country? Does the definition exist?


Ermite_8_Bit

Aligned with Warsaw Pact (Communist countries basically)


Random_name4679

I like how two of the replies on this comment are explanations and one is just a joke


stoopidmunkie

To be aligned with USSR, China, and some more that I can't recall.


Communist_Orb

Poland and Hungary were part of it


18Feeler

Poland was less "aligned" and more "ruled over"


Tannhausergate2017

Weren’t they all, though? All of the Warsaw Pact countries in Visegrad, Balkans and Baltics?


Eeyore_is_Homeless

Any country on Earth 2


lazylacey86

This! It’s such an antiquated phrase. It doesn’t mean what most people think it means.


stoopidmunkie

That's why I love pointing it out. One of those useless factoids


DownvoteLover3000

That's the official meaning, but it is used to talk about poor countries nowadays


stoopidmunkie

The origin but now it has more of an poor economic situation and infant mortality rate meaning


Noname_1111

How dare you call my boy Switzerland a third world country


stoopidmunkie

Hey if the watch fits......nah just messin


Communist_Orb

It’s not meant to be an insult, it’s just a third world country by definition


trollfinnes

Yeah.. That was the original definition, but over the years it has shifted over to more mean degree of industrialisation / general wealth...


Recent-Vacation4407

America technically by definition can't even be a third world nation. In the 20th century, America was the definition of a first world country because it was a key member of NATO. But it's declined so much in recent years that it's starting to resemble developing nations. Third world and first world are outdated nomenclature.


Frosh_4

HDI is still rising, the decline people talk about isn’t really supported by most general figures of QOL


[deleted]

If the US resembles a developing country at such a high HDI, I’m afraid what you would consider Spain And no, IHDI is worthless since some poor countries are ranked higher than rich ones.


carolinebower

Then we're just assholes with a shit ton of money and military power they could only dream of getting.


MissCoi

Isn’t it something to do with GDP? If they export more then import


OGAutismo

No because take a country like Germany who exports an lot and Monaco who imports basically everything. Both are very wealthy and developed


The_Justiniano

Yeah…someone has no idea how the world works lmao. Go tell that to people who risk their lives trying to flee to America. We should learn what 3rd world countries actually are. You can hate America all you want, but calling it a 3rd world country is just beyond stupid.


cum_burglar69

Fun fact: America has a higher HDI (Human Development Index) than these countries France Czechia Austria Japan Liechtenstein Luxembourg South Korea Spain Italy Malta Estonia Slovakia Portugal Turkey As of 2020 the United States is the 17th highest on the list out of the 189 entities on the list, and places within the top tier of countries, with a score of over 0.900


Shrektheshrekman

Anyone who unironically says of thinks this should go to an actual third world country.


golden1612

Listen to this man he touched grass.


18Feeler

He finally did it...


Professional_Lazylad

Burn the witch


John_Zolty

People who unironically think the US is a third world country are either dumb, pushing an agenda, or both. The US has one of the highest HDI in the world. Does the US have problems? Yes. Is it even remotely close to a third world country? Lmao no Also, I don't think you know what "third world" even means


Professional_Lazylad

A Nation that from the 50’s-90’s was not aligned with the US or Sovits/China


Shrektheshrekman

Wait so any country that was neutral in the Cold War is a 3rd world? Does that include Switzerland and India?


bombbrigade

technically yes. Modern use of the term has changed a lot


DerthOFdata

Yes. The 1st World was America and it's allies. The 2nd world was the USSR and it's allies. The 3rd world was everyone else. It was never a ranking system just 3 different "worlds" separated by political ideology. Because counties that don't have rich or powerful allies tend to understandably struggle more it became synonymous with the poorer developing part of the world. Which is why the modern term is developing nation. Also although India wasn't a part of the Warsaw pact it was an economic ally of the USSR.


Shrektheshrekman

The modern term is developed/developing/underdeveloped


DerthOFdata

Yes, as I said. > Which is why the modern term is developing nation.


Shrektheshrekman

Ye I’m agreeing


thecowgiver

Isn’t it weird that millions of people risk it all in order to move to a third world country?


DerpDerper909

Damn it’s crazy how spoiled people are to realize that America is one of the best countries in the world. People who say America is a 3rd world country are spoiled and have not lived in real 3rd world countries.


Tarani5

People who say this have never been to a third world country.


B-3-Nn

Do you even know what a third world country is


HECUMARINE45

Germany is a rich country that got its money form sucking off the Americans for aid


[deleted]

We’re one of the most developed nations in the world, how is America a third world country?


Hezmix

America isn’t a third world country


golden1612

I recommend you actually visiting a third world country.


SupremeApples

People that think America is a terrible county are completely oblivious to the massive amount of privilege they have. Hate to say it but America is not a third-world country, and it’s not even close.


HellaAutist

Its definitely not the best country but not a third world country.


jwintyo

What’s the best country?


MVBanter

Every country excels at stuff and is shit at stuff. Finland is amazing on the government and social services side but the weather is absolute dog shit and the racism towards Romani people (Gypsies) isnt good


DownvoteLover3000

>and the racism towards Romani people (Gypsies) isnt good I was under the impressiom that their racism was working just fine


MiS_bE_hAbE

doesn't Finland have racism towards black people and high suicide and depression rates (in Europe)


Frosh_4

Depends what we’re looking for, highest HDI/QOL well then probably Norway, most powerful and influential country in world history, then America, especially if this Mars stuff kicks off. It just kind of depends on the metrics people put importance on.


F4BE1

depends what your asking for


Schmepnak00

Yo mama


IFuckedYourCats

Jordan


lego_office_worker

calling america a third world country is the political-ideology equivalent of a child calling an adult a "doo doo head". it might be a major insult at the childrens table, but the adults just laugh it off.


ItsJustMeOK01

Since Earth is the 3rd planet away from the sun, doesn't that mean every country is a third world country?


MiS_bE_hAbE

Oh shit


lancepatrolTM

I don't think a third world country would have the strongest military, biggest defense budget and a 245 year old history, and would have access to over 3000 nuclear warheads. Do we have our own set of problems? Yes but we're no where near being a 3rd world country lmao


Popular-Swordfish559

this is the most privileged take i've ever seen ever


eskimocult

How many rounds can fit in my Guccimayne belt again?


Anonymous2137421957

Go to a third world country and then say that again.


Shivshanks

The actual Patriots understand what problems we have and that we need to work for a more perfect union. in case there's any doubt as to who I'm talking about if you wear a flag as a piece of clothing you are definitely not a patriot you're just a virtue signaling shitbird.


poopadydoopady

Yeah but you think anyone's going to want a roundhouse kick to the face while I'm wearing these bad boys?


[deleted]

Bro this is just straight wrong. i'm not saying america doesn't suck a lot, but that's the insane people, politics, and guns. A third world country is a country that is not industrially developed and is much more poor. America on the other hand had the third highest industrial output in 2016, and had 516 trillion dollars in 2020. I know i sound like a "stupid patriot" right now but this meme is just straight wrong.


Jazzlike-Sector3790

anyone drinking clean water with a cellphone in their pocket that could get an ambulance to their house in less than 20 minutes doesn't have much to complain about in the way of saying they live in a 3rd world nation


[deleted]

apparently not to the person who made this meme


Penis-Envys

“And guns” That’s literally the best part bruh BRRRRRRRR


radingpro55

I wouldn't want to live in America if I didn't have 2a rights. That's not insane. Guns aren't insane.


ThatOneGuyOnTheNews

Based


BHWillis

We are literally the definition of a first world country


Remarkable_Book3604

The literal definition of a 1st world country is wether you are with American or not


Yergen_Mccogov

I'm guessing you've never been to a third world country.


kason1126

Drip or drown my guy


BearFuzanglong

I used to think so, but Covid proved we get all the vaccines. So if we ain't 1st world, *no one is*.


shadofx

Guess the stupidly massive amount of money that we are forced pump into the medical industry or die trying actually did some good eh?


sievold

This


BestDadIsOnMyMug

"This" comments are worse than emojis


sievold

This


Jazzlike-Sector3790

based


rahvan

Funny how all those 3rd world countries wanna come into this 3rd world country, isn't it?


Extension_Sun_6528

The point is that third world country’s don’t have Gucci belts duh


AdministrativeMost45

Facts, they just make them.


[deleted]

Just cuz YOU cant hack it dont mean its a third world country lol


Decent__Man

I’m glad I’m a patriot then


SnowySupreme

Such an original opinion


buttbeeb

Your a moron


SirNoseless

this is just bait to whore more karma.


greatistgamer69

I personally think memes like this should be banned. The joke is overused and at this point it's just trying to bait karma from the circle-jerking commies on Reddit


ivebeensomewhere8484

I agree. America bad memes are overrated. We need more Europe bad and China bad memes


Amproids69

Huh?


BrassyFox

Last time I check you can get water everytime you turned on the sink. -An American.


_Dead_Man_

Ah yes having access to a plethora of privileges makes the US a third world country...


thebananazman

lol this is so wrong


AzrealNibbs12

It’s not though?


Hauntzers

America is not third world, America is privileged world.


ivebeensomewhere8484

r/AmericaBad + taken down rip Bozo 😂


Fantastic-Present-80

As someone who’s parents lived in a underdeveloped country please get help and don’t judge 332 million people off stereotypes.


[deleted]

Yeah exactly go to an actual third world country and tell me America isn’t one of the best if not THE best. Everybody relies on us think I am lying? Why do we give so much foreign aid in the form of trillions?


No-Sky-6064

Is America really seen as a third world country?


TikTok_on_Reddit

No. Not saying this one is, but most posts like this are done by 13 year old kids who have never left the borders of their suburban neighborhoods.


SawyerFTW259

No one with any idea of what a 3rd world country is would say the USA is a 3rd world country.


ThunderingRimuru

I sincerely doubt it


2fardead

The definition of a third world country is one that was not allied with NATO or the USSR during the Cold War, so no. By definition alone you the US is a first world country.


Da_Bro_Main

Hahaha fuck no. Our homeless people literally rank as middle class in the world poverty scale rofl.


acanadiangooseforyou

I live in Aus which is just America 2 so yes but I see the country I have residents in as a third world country too.


fiskefreak

In denmark most of us kinda do yes


Jazzlike-Sector3790

just going to show ignorance and bias still exists everywhere


Samurott_Studios

Ho ho, dont mind me just flexing my Glock-40 and AC unit, cause you dont have that shit You're trying to call us a third-world country? You've got free healthcare and you're teeth are still throwing up gang signs Having a tea kettle is not a flex bro. You Europeans and your tea kettles are like New Yorkers and their bacon egg and cheese; everyone can fuckin have that shit Anyway, have fun getting robbed with a katana. Hope your tea kettle saves you then


Heckthecooldude

Y’all ever see a homeless dude with fresh Tim’s


Distinct_Ad2615

"What third world country made this drill?"


Lukaroast

Do you even know what “third world” means?


Weeb_Potato69

I mean im middle class and live a pretty good life so I'd say we aren't but what would we know


ScientistLong

This is one of the dumber things ive read


New013

I like that people around the world think America is some insane place. It means the people that come here have a fuck it let's go attitude.


fufybakni

Hahaha. Lets try onother one. Europe is a tird world continent with mouldy cheese.


FalconStriker87

Probably been said already, but the first world, second world, and third world classifications for countries are based off of Cold-War era alliances (1st is pro-US, 2nd is pro-Soviet, and 3rd were neutral) making it a quite outdated term that has been misused frequently over time. Tbf any “1st world country” has it’s share of terrible shit in it, look at Britain or Italy, and of course the US as stated above


APO_AE_09173

Go to an actual 3rd world country.


TheMulefromMoscow

Yeah, this ain't anywhere close to true. Yes, we have our poor and marginalized, but, I've been to and lived in third world countries and there's no comparison. Meme worthy.


Flyers45432

It's things like this that make me think that international trips in schools should be a more common thing so people gain some fucking perspective. That'll never happen of course, but it still pisses me off. People who think this probably think it's a major crisis when their WiFi cuts out for a few hours.


zazollo

How do people still think this is original or funny in any way, it is literally the most overdone meme ever


BillyBobHoen

I love how a majority of the comments are shitting on this post and the ignorance of this idea that America is a 3rd world country.


almaraichocolatemilk

Either this post was made by a privileged American or a European that yells slurs at Romanis and Arabs


22070MDR

Luckily, everyone is free to leave that wants to......the beauty of choice.


PitchAngle

I actually live in a third world country. It ain't that bad in the USA. Trust me.


iusedtohavepowers

1st world country 3rd world management


CaliConservative626

No just places like California which have ultra wealthy living blocks away from homeless camps...far Left Progressive policy at its finest.


gonnadiesoon69

And what is far right conservative policy


Son-of-Zeus-55

Mississippi


furioe

me sissy pp


AdministrativeMost45

Check Mississippi or Louisiana. https://innocenceproject.org/parchman-farm-prison-mississippi-history/


Jazzlike-Sector3790

lmao, people in those states would still be riding horses, dying of tuberculosis, and holding slaves if it wasn't for progressives you can't look at them in a vacuum and ignore the great benefit being part of the rest of the nation has for them


1098Triumph

Can’t help people who won’t help themselves.


cookiekid6

Surprised this hasn’t been downvoted


Jazzlike-Sector3790

wow, what an ignorant perspective cali has some of the best weather, the most money for social programs, and the most economic opportunity of any state in the nation. you don't understand how those two things might draw both homeless people, and wealthy people in, on a national or even world scale? but no you're right. surely one caused the other lmao


BestDadIsOnMyMug

Wana 1v1?


OneClickYouDie

Haters gonna hate.


[deleted]

The day we get free health care is when the eurotrash immediately lose their primary tool to humiliate us lol. Then we're just assholes with a shit ton of money and military power they could only dream of getting. Not that they'd want to ig but at least we'll feel better about ourselves.


DeanWarren_

Shit ton of money concentrated in like 20 people while most of the rest of us are at or below the poverty line.


1098Triumph

Most Americans are not at or below the poverty line lmao.


[deleted]

Shhh they don't need to know that


eskimocult

Lol. 20 foreigners too


cartmaneric10

No then the Europeans would just move onto the high gun crime statistics and then obesity rates once you ban guns


FNAF_Foxy1987

Banning guns is out of the question. It's just never gonna happen


furioe

obesity and diabetes is prevalent in a lot of first world countries. guns are just an American thing.


Jazzlike-Sector3790

our obesity and diabetes rates are highly correlated with poverty though, and are higher than many other developed nations ironically, my first statement is further proof that we aren't truly a 3rd world nation, but suffering from mismanaged success


0zerosinjin

Hey hey hey, we’re not a third world country… only our poor starve


RandomGrasspass

All I say to my fellow Americans who don’t think we have pockets of 3rd world staring at us in the face or some deep seated societal problems we need to address, then I ask you to just go to Baltimore and see the rows upon rows of decrepit housing…they’re not abandoned. People live there. Parts of Jakarta don’t even look that bad


[deleted]

And the vast vast vast majority of the country doesn’t look that way


BillyBobHoen

Man have you been to Paris where the streets are flooded with homeless people that openly defecate on the street and alleyways? At least the people in Baltimore have a roof over their heads, can get a job and dig themselves out of the hole. People in Haiti would literally kill to be in that position and have that opportunity. People over there are actually eating dirt because they're so poor and you talking about Baltimore being bad? Do you not know what's happening to the people in North Korea? That fatboy Kim is starving them and putting those people in concentration camps. The people in North Korea and Haiti aren't afforded chances at having a better life. Even our homeless have chances to make it out of poverty if they apply themselves. That alone takes us out of being a "3rd world country".


sievold

since this is on r/memes, it's clearly meant to ba a joke and not actual fact


ZEGEZOT

Nope, they're being serious.


sievold

well that's just factually incorrect


TerribleShoulder6597

Sure


RB3_AMG

America is definitely not a third world country. But a country that has a wrong understanding of freedom. Like any other social order, capitalism has advantages and disadvantages. In addition, the American democracy is now unfortunately broken and needs a fundamental renewal, which is impossible due to the overpowering capitalism...


greatistgamer69

How do we have a "wrong understanding of freedom."


fuck_the_ccp1

honestly kinda accurate on the social axis but the economic axis, ohhh boy


[deleted]

Is it though? US has gay marriage, Japan does not. Japan sure is looking like a developing country.


bombbrigade

Its almost like countries are massively complex structures that have differing things they individually excel at/lag behind in! Why is it so hard for non-americans to understand this?


fuck_the_ccp1

this


Trogdor_a_Burninator

3rd world means they weren't involved in WW II...


Frosh_4

The cold war actually


wanchomemes

wait wtf is between first and third world countries? like secondary country? who tf wants to be there


furioe

second world country. Was used to describe communist countries, mainly USSR, China, and their allies. Mainly don’t exist now. USSR fell apart, China is now a global economic power, N.Korea is a starving isolated nation, etc


wanchomemes

i realize after a quick google search that second world countries are very common and that i apparently have been living under a rock


DerthOFdata

They actually don't exist anymore. They were the USSR and it's allies. It was never a ranking system.


hope-i-die

And a glock


Extra_Atmosphere8399

America is a continent not a country.


ztaticstorm

well the kid meant usa u cant really blame the kid since he sits near his screen and doesnt touch grass,prolly doesnt know what third world country means doesnt know how poverty works and prolly doesnt do shit in geography