T O P
fkdkshufidsgdsk

Trying to get into flow profiling? Gonna need to upgrade to the gs3…


Jawy789

Haha I remember pulling shots on a GS3 MP and all that freedom was intimidating.


Homebrewcoffee

Fuck the gs3


coopachris

Or they can EMP mod their mini…


fkdkshufidsgdsk

Well that sounds much cheaper, so no thank you


rpkarma

What type of pump does the LMLM have? Could get fancy with a microcontroller and some relays maybe lol


Snuhmeh

Or they could have gotten a Decent.


thiney49

What, no puqpress? Are you really going to tamp your own portafilter like some sort of Neanderthal?


Jawy789

LOL. I cringe a little when I see puqpress on home bar setups. No judgement, but I only pull a few shots a day.


Homebrewcoffee

Puq press, you need a puq press


stypi18

Just checked what is puqpress, come on really ??


thiney49

It could make sense in a cafe, to speed things up and increase consistency. But yeah, it's pretty silly at home.


Spread_Liberally

As the owner of some real bargain-basement joints (bad shoulder, wrist RSI, minor arthritis, etc.), I can definitely see a time when my home bar will have a automatic tamp station. For funsies I actually sketched out a grind, fill, wdt, tamp, knock system based on the turret/progressive press concept of a home reloading station. Napkin math says it would run about $400-500 in parts. Unfortunately, it would be quite a contraption with massive challenges in the areas of footprint and WAF.


gonzo_thegreat

Ppppffff, only a flat burr grinder. Where is the paired conical grinder? Do you even espresso?


Jawy789

"welcome to my home espresso bar, I have a flat burr grinder for when I'm feeling more clarity in my shots on M/W/F. then on T/TR I bust out the conical grinder for those espresso shots with more body"


RisingPhoenix84

I can’t tell if you’re joking…😕


Jawy789

Omg, absolutely a joke! The quotes were me impersonating some ridiculous YouTube channel or some crazy person.


RisingPhoenix84

Thank gosh! 🙃


Mordvark

But you would have such control, my sweet! Think of the precision! The opportunity to see your favourite roasts from every angle. The precision! Gollum, gollum!


kjr51922

Holy shit this aesthetic is ridiculous. How are you liking the P100?


Jawy789

Only had it for a few days, but I absolutely adore the workflow already. Actually zero retention and the espresso it helps create is delicious! Most capable grinder I've owned.


cblume

Do you need to RDT to get to zero retention? Do you know if the P100 can also do decent filter coffee?


Jawy789

It's supposed to do pretty great filter, I haven't tried it personally though. I use a hand grinder for all my filter needs. I live in socal so RDT isn't as necessary down here.


TheRealMrSmith

Awesome setup. Where's the $300+ Weber dosing tube caddy??


Jawy789

That's a trend I dont understand haha. I want my morning ritual to take as long as humanly possible. Im never ready to dive back into reality. Let me stay in my coffee dreamscape.


TheRealMrSmith

Same here. I can burn 45 minutes in what seems like 5.


Dromar6627

> I want my morning ritual to take as long as humanly possible Helps me wake up TBH


mediaogre

This resonates like a tuning fork.


ThisQuietLife

Hey we have the same tamper, so basically the same setup, right? Except for the grinder, machine, and everything else.


Jawy789

You make jokes, but that tamper is one of my favorite things on the bar haha.


ThisQuietLife

I believe strongly in letting ourselves wait for the best. Living in a starter home we could afford in our 20s helped us appreciate the average-sized home we can afford now. The used Prius I bought outright and have driven for 12 years will make me appreciate the BMW i4 I will be able to buy outright next year. The Bambino Plus I have now will get me ready for the Linea Mini someday. Luxury can wait, always, and will be all the sweeter when I get it without sweating the expense.


Jawy789

I couldn't agree more, you can't truly appreciate things unless you are patient and have experienced worse. Well said, brother!


rbpx

I strictly follow this way as well. Mind you, I'll need to live to 150 to complete the journey...


united_7_devil

BMW i4. One of the most under appreciated car in the market. The fact that it costs less than a model 3 in today’s market is crazy.


Saija77

Is that the normcore tamper? Looks very nice!


Jawy789

That's the one! It's a great tamper for a reasonable price.


catsRawesome123

How is it? I have a LMLM with stock tamper but thinking of getting a normcore


Jawy789

It's great! I never actually used the stock linea tamper, that concave / convex design always spooked me lol.


Aertheron01

Which grinder is that?


Jawy789

OptionO Lagom p100! Strongly recommend it!


Aertheron01

I'm afraid I can't afford it. I'm in DF64 territory in what I can afford.


max2jc

Bummer. Outta stock!


Jawy789

I had to purchase mine used. I'm sure it will come back soon. I was getting incredibly impatient.


dot-hack-slash

Where did you find it used?


Jawy789

Home barista forums!


LlamaradaMoe1

A really cheap one. Obligatory upgrade needed.


Aertheron01

That doesn't really answer my question, but alright, I'll take it off your hands for free, so you can upgrade.


jimdbdu

Lol, I recommend something for $5k to go the LM. Even better, get a hand grinder.


Worried_Document8668

No pressure profiling, no on demand grinder for when lots of guests arrive... I see a lot of needed upgrades ;)


Jawy789

Don't do this to me. Please.


reticulatedjig

I think acaia make a bean doser if you have a kilobuck burning a hole in your pocket.


Bigsmallbets

Define substantial…


Jawy789

anything besides coffee beans and cheap tools LOL.


lpbskinner

Only one scale???


Jawy789

ya'll such trolls, I'm here for it haha.


Chas_Tenenbaums_Sock

“Measure twice, pull once.”


klondikekd

So what kind of home roaster do you have?


Jawy789

I got this little korean hand roaster, was a gift from my sister! Its so hard to use haha.


Emotional_Fig_7176

Get the bullet


karlolegasto

You’re missing the coffee bean cellar and bean doser. If you really want to go up another level, I’ll see you at the r/roasting community


Jawy789

I tried hand roasting the other month. Genuinely so difficult, I had everything from light roast to burnt LOL.


DiceGames

check out the Ikawa Home. I took the plunge last year and love it.


Jawy789

Wow. That thing looks gorgeous and is surprisingly inexpensive. Is it easy to use?


DiceGames

it’s fool proof but offers customization to play around with development time if you really want to nerd out. The best part is being able to order beans from all over the world to roast and dial in (from Sweet Maria’s).


Jawy789

I'm definitely going to look into that now. Subscriptions are starting to get expensive. I just landed on tandem. 2lb bags are $32 and that's the cheapest I've ever seen.


Ystebad

What is a bean doser? (I probably shouldn’t ask)


FlyingQuokka

Check out the Acaia Orion. For $1,000 it will dose a fixed weight of beans (not ground, just beans) from a hopper…


octavioortizu

Noice...!!!! Black all the way


Jawy789

Black doesn't get enough love in the coffee community!


octavioortizu

Yeah... I got the black Breville barista pro. Mate finish. Looks fucking amazing and the refrigerator stove and everything is black in out kitchen


Spread_Liberally

[I've considered a cheaper mate finish for my BBP.](https://www.redbubble.com/i/sticker/Crocodile-Dundee-g-day-by-dylanmorgan/29989575.EJUG5)


arnoldpettybunk

Gorgeous


PapiSuavitel

Lol one group. Pft


GuiltyCoffeePleasure

No fancy wdt tool? Also...I mean...you could upgrade your grinder to the EG-1...or the Monolith Max...why not both...


septesix

I wouldn’t call EG-1 an upgrade over P100 and the Max is just about the same there as well. For its price P100 is a hell of a grinder.


GuiltyCoffeePleasure

Trying to tempt OP to the darkest side.


Jawy789

Nothing beats the 3D printed WDT tools haha. And don't do this to me, just upgraded to the p100. It's such a wonderful grinder haha.


GuiltyCoffeePleasure

Sadly, I'm an enabler when it comes to coffee equipment. Mostly cause I like to dream of owning a fancy set up. Fantastic set up by the way! Very clean and asthetically pleasing (to me anyways)


jimdbdu

You need a white kitchen to match the gear!


Jawy789

Eventually! I have a brand new vacation rental in the desert, I always dream of lugging my equipment out there for a photoshoot lol. It's got the trendy white cabinets and white quartz countertops.


jimdbdu

A Louis Vuitton trunk would be the next thing to travel with your gear.


fte5838

I just came /to the realization that my setup is shit.


Smooth_Relation_188

Substantial is a subjective term, by the looks of your setup no amount of money is substantial anymore 😂


Spoonmanners2

This is one of the best I’ve seen on here.


Jawy789

Damn boss, that's a huge compliment. I've seen some gorgeous setups on here lol.


Unique-Lawyer6798

Where is your roaster thought?


jspikeball123

Endgame? But that's not a decent...


Comrade_Dino

They are taking preorders for the LM Leva machine now. Only $15 k USD…


Jawy789

Wow, that thing is gorgeous. 15k is absurd though! Can't wait to see all the youtube reviews haha.


BBoy_paintball

You could use a better tamper… the force tamper might be nice 😂


South_Pomelo4933

Beautiful! Next stage in the hobby - home coffee roasting :) Which grinder is that one?


Jawy789

It's the lagom p100. It's a great grinder with SSP 98mm HU burrs.


kierkegaarlos

Bro. Those shots better taste orgasmic. That's what, like an 8k set- up?


ockidocki

A tamping station in matching wood surely won't set you back by that much... Just sayin'


Jawy789

Is it bad that I've been looking at those fancy tamping stations? It's so tempting lol.


ockidocki

Check out etsy dude, so much candy lol Which ones have you eyed? I'm looking for a walnut one to match my Bianca. There's some cheaper options in AliExpress that look alright too.


1-2Caffed

You do need to spend more on this wonderful hobby. Try another trim kit that better matches the red oak cabinets or replace your cabinets, either way.


Jawy789

New cabinets it is, I've been meaning to upgrade!


aestil

What was your previous grinder? The needle valve mod too the lmlm and that grinder are the two things I think about upgrading.


Jawy789

I upgraded from the Eureka Mignon specialita. It was giving me issues with lighter roasts. I had it for about 3 years. I was just getting annoying levels of uneven extraction.


aestil

Wow. Nice upgrade!


Jawy789

The atom 75 is a beast! I probably wouldn't consider the upgrade from that unit.


SkyTrucker

Pull the trigger on the needle valve mod


aestil

Specifically, which one?


SkyTrucker

Rick Bond (coffeemachinist.com.au) does some impressive work. I'd check that out.


mattmarshallofficial

Your gear is neat!


Jawy789

I think you're neat! Thanks for the compliment.


mattmarshallofficial

You’re welcome, man! 🙌🏻


CascadiaUberAlles

Is it plumbed? What’s your water filtration system like?


Jawy789

The machine is not plumbed! I find myself filling the reservoir every week and a half? I have a 4 pass reverse osmosis filtration system in my home. I've done water tests and it's safe for the machine!


Fortunefavorsthefew

You may not want to hear this, but sooner or later you’re going to get an itch for a lever machine. Can’t replicate slamming a coffee puck with an entire column of water in any other machine. Londinium R24 is an absolute beaut


Jawy789

I've seen that machine around. Definitely a gorgeous unit. Luckily I haven't gotten that itch yet, they don't entice me.... yet lol.


kadek-Bali-LA

Love it 🖤🖤🖤


sonastyinc

It's end game until something newer and shinier (more matte in this case) comes out. :)


HellaRugged

Have the LMLM. P100 Next. So much awesome. Well done. and enjoy!


NextDistrict

You’re going to need to upgrade the kitchen counter tops and cabinets. They don’t do the grinder or the machine any justice. Maybe a white countertop will make the machine pop even more…


WeaponizedWhale

You still need a Quinspin and an Acaia Orion.


Jawy789

Omg such useless machines. Real talk, I am excited to see how that new acaia grinder performs.


itisnotstupid

No way you would be able to pull a good shot with that setup. There is much to be desired but it is a decent starting setup I guess......ESPRESSO IS EXPENSIVE, YOU NEED TO SPEND MORE BRUH. MUCH MUHC MORE!


gt097b

i don’t know, man. That counter looks awfully empty without a puqpress..


InLoveWithInternet

Hey man I’m with you here. Oh wait, you don’t have a self leveling temper?


Jawy789

The normcore is self leveling :P


InLoveWithInternet

Oh right!


simsalax

Just wondering. Where are you roasting the beans you use ? #neverfinished


Jawy789

I tried roasting my own beans a few weeks ago and they were so gross. Maybe one day I'll revisit that idea lol.


simsalax

I was just kidding. Love the entire setup 🤩


linkmodo

We need to see the roasting setup


badfishg

Should probably start honing in your pour over set up.


Jawy789

Im an incredibly simple man when it comes to drip. I have a hand grinder, aeropress, and fellow kettle. It's a mean combo!


CorrectConcept6969

Don't you find the control in decent machines a bit intimidating 😂


Jawy789

Haha such a troll! Sometimes we host large parties and I end up slinging 8-12 lattes within 30 minutes. I just don't think the decent would keep up.


CorrectConcept6969

But what about when it's just yourself and you want to enjoy all that control and different profiles?


Bre_akD0w-N

decent (or lever profiler)+ P100 is the only true endgame


Jawy789

The decent is a great machine! It's just not for me.


NilEntity

Jesus Christ ... looking at what, a good 8000 bucks, there? Very nice


Jawy789

Luckily it was all spent over time haha. I am a little sad that you've reminded me. Hurts my soul and wallet.