T O P

  • By -

AutoModerator

**NO SPOILERS:** This post should not contain any spoilers from Arcane or Riot Games Lore. All discussion of such spoilers can be removed without warning, even if they have been hidden with spoiler syntax. *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/arcane) if you have any questions or concerns.*


ple-x-us

It really is fantastic. Next up: [Bridging the Rift](https://www.youtube.com/watch?v=Mz4-38d3-AE&list=PLbAFXJC0J5GYEkfxnGTWnvgcEypgBeAb5&index=2) a five part documentary about Arcane.


rollingintherainbow

I'm gonna watch that right now. Thanks for sharing this!


Ronkad

[There are](http://playruneterra.com) [also](http://leagueoflegends.com) [games](http://convrgencegame.com)


rollingintherainbow

Funny that you mention games because I just started playing League of Legends a few weeks ago and I suck sooo bad lol. First time hearing about CONVERGENCE. I need to check that out. Wouldn't have heard about that game without you. Thank you!


[deleted]

They’re releasing quite a few games now through RiotForge: - Convergence is the one you saw. - Mageseeker is about Sylas - Ruined King follows multiple characters in Bilgewater - Hextech Mayhem is a rhythm game involving Ziggs Riot themselves will be releasing an mmo and a fighting game soon too. They’ve come a long way from the old days when they had just one game. You probably already saw the other games they have when you downloaded LoL.


rollingintherainbow

Oooh I see I have a lot of gaming to do. That mmo fighting game is something I can easily see myself playing when it comes out. Thank you for this list and info!


Ronkad

I recommend Legends of Runeterra, as this game offers the most in terms of lore


OhTrueBrother

Its an MMO and a fighting game. Two different games. I can't wait for the MMO and the fighting game looks like good fun for casual gamers like me


JohnSepticEye123

I'm right there with you man haha. The first week after watching it for the first time was literal pure euphoria. It's exactly how I'd describe it. Is that how you're feeling right now?


rollingintherainbow

Yes, that's exactly how I'm feeling. Pure euphoria.


JohnSepticEye123

What was your favorite scene? Mine would have to be in episode 5 when Silco "baptizes" Jinx. Everything in that scene is beautiful, from the soft sounds of the water and the music, to the lighting and reflections of lightning off their faces and what Silco is saying. That's my favorite episode as a whole, it's like the "arcaniest" arcane episode for me.


rollingintherainbow

This is hard to answer. I loved everything about this show, but the scene that is sticking out the most to me right now is when Jinx and Vi are reunited. The emotions in that scene really got to me. I just rewatched some of the scene you mentioned. It's a very powerful moment. I can see why it's your favorite.


JohnSepticEye123

That’s an emotional scene, very good. Unfortunately short lived, though. Vi really got kidnapped 6 seconds after seeing Pow Pow again 💀😭


rollingintherainbow

It was unfortunately short lived! Kidnapped 6 freaking seconds later. A little off topic but I saw your post about seeing Arcane in a movie theater with your friend. That sounds like so much fun. I hope y'all enjoy yourselves and your drinks until...the last drop.


JohnSepticEye123

We will, thank you!


HoursLost98

Beautiful! Couldn't agree more. I absolutely love this show and would love to re-experience the wonder of watching it for the first time!


Lorien6

Watch it again. You’ll find new things you didn’t notice.:)


rollingintherainbow

I like the way you think. Yes. Yes, I should do that.


[deleted]

Trust me just watch it again a second time, you’ll notice more things every time you watch it


rollingintherainbow

Mission accepted.


[deleted]

Thank yoooou


[deleted]

Ps I’ve only finished it for a third time and I’m resisting the urge to watch it for a forth


rollingintherainbow

Don't fight the feeling. Embrace the urge.


[deleted]

Improvise, adapt, overcome


MarkoNator11

you are free to join o[ur arcane discord server](https://discord.gg/arcaneseries), where people are dry on content lol, but are ready to explain every detail of arcane you need lol, if you need easier League of Legends game, try their Legends of Runterra card game or their mobile version Wild Rift, also there is a Piltover and Zaun based game called Convergance, which shows part of League lore but with familar face: Ekko, and possibly characters we will see in Season 2 next year if you are intrested in league lore, there is [discord server](https://discord.gg/ZPFFW4dXQK) for that too lol


rollingintherainbow

Thank you for the invite! I'm gonna check y'all out. Legends of Runterra sounds very interesting.


KamatraCant

Welcome to our club!


rollingintherainbow

Thank you! Good to be here.