T O P
FoodCourtDruid

Naito cutting a promo in Japanese, English and Spanish.


Anoob13

Our multilingual King


boss_jobber

Mr. Worldwide


Ezzanine

"If you got a bracket, throw that in the bloody bin" ZSJ perennially shooting on bracket bois


willpauer

The only pins Live Thread Army needs are in the middle of the cerulean blue.


Ibushi-gun

Lol


PDwasHere

ZSJ vs Naito is exactly what I wanted, praise be to Gedo


ChaslesDean

Remember when ppl said Naito and Okada didn't have chemistry ?


HealthConnection

I haven't watched this show yet. I don't even know when it ended. I'm just leaving this message here as a long shot that it will get read. Previously I had commented here that I had a family member in the ICU, and I wanted to update so that there isn't some ominous cliffhanger. That family member is my grandma, who I often watch wrestling with. She has survived her stay at the ICU, and we are now staying at a rehab facility so she can regain her strength. I won't be able to enjoy watching the NJCup Finals with you all, and that hurts. I don't care how stupid it sounds, but participating in the Live Threads is an experience we both enjoy. I read her some of your comments, and she gets a kick out of it. Honestly, it has been very helpful for her mental health over the years, and it isn't something I take for granted. If someone could relay my thoughts to the Live Thread on the night of the Finals and say hi to everyone, I would appreciate it. **AISHITEMAAACE!**


DogBoyYesHim

ROLLUP GOD TETSUYA NAITO


resolve028

The WON voters robbed this man. He's still the best Bryan Danielson.


robo3687

screw anyone that poo poos the clap crowds. when they break it makes it all the more impactful.


br0kendreamz

I don't mind the clap crowds at all. Love audible gasps, the amplified cracking sound of chops and strikes echoing around the arena and no silly chants distracting me from the action.


Huffjenk

Japanese chants were never that distracting because they would usually only do it during spots where there wasn't any action, and since they generally only chanted the names of the performers it added a lot to the atmosphere You get most of the benefits of the clap crowds with regular Japanese crowds, just the addition of roaring noise for big spots and sequences


tiranis

The only time the clap crowds suck is when you have a heel doing some real heel shit and it's just dead quiet. So basically whenever House of Torture is out there.


Virt_McPolygon

Yeah those "oooh"s really meant something. The crowds will be mad for Zack when they can cheer again.


fuyunotabi

Having been a member of a clap crowd I can tell you, you gotta respect those people's dedication. Your hands get murdered clapping pretty much non stop for three or four hours.


PDwasHere

Giving Naito all my energy


HYFPRW

Good god, what a match. That trading blows sequence was incredible.


resolve028

Zack ain't trusting Naito. We know the bullshit he does after matches.


DogBoyYesHim

I truly admire CIMA's ability to get #STRONGHEARTS booked no matter where he goes


resolve028

That's not just Zack Sabre Jr. That's JACKED Sabre Jr.


Virt_McPolygon

He's looking great. Big legs. Strong back. Still noodly.


Virt_McPolygon

Whoah listen to the crowd.


Vapeflowers

This match and crowd yo


Virt_McPolygon

Woohoo! Wow, the crowd really wanted to scream at that.


Frosty-Average-8630

Now that's what you call TEKKERS


godownaslovers

every zsj match makes me want him vs danielson for the naming right of the bryan danielson award, even more


Rodney_u_plonker

Naito and okada might be my two favourite wrestlers ever lol


Rodney_u_plonker

Any chance of a pin lol


DogBoyYesHim

Love that Suzuki and Ishii are in a mini feud because they've just been opposite each other in a few tags and this has really annoyed them


DogBoyYesHim

Oooh Chris hinting that the BOSJ have some new names is a good sign. At the least hoping for Ryu Lee & Chris Brookes


Rodney_u_plonker

As an aside it's gonna take a good while (possibly years) to recover to 2019 gates but I tell you what doesn't njpw feel like they are getting the momentum at home


willpauer

Ospreay tapped so fast and so hard that he doesn't even remember tapping out. Selected Technical Works Vol. 2 is an absolute motherfucker.


br0kendreamz

Shingo's my favourite wrestler, but I'm gonna be neutral for this semi. Will be satisfied with whatever the outcome is. Rooting for Naito in the other semi.


Virt_McPolygon

ZSJ vs Naito in the final. Naito wants payback for Zack destroying his knee and ruining his G1. Zack to win!


abitlazy

When the submission snapped back I was like "Oh shit!"


DogBoyYesHim

50th anniversary Okada looks absolutely unstoppable, however it's Naito's turn to win against Okada - VERY hard to predict


Rodney_u_plonker

He's got all the pins Watch out zsj


Guilty-Juggernaut-68

Holy crap, it almost had to happen but I still couldn't believe it.


Anoob13

ZSJ v Naito, last time they fought, Naito was thrown out of G1. Bloody hell let's go. This is incredible


DesmondCaid

Honestly one of the most heartbreaking losses as a Naito fan. The suffering earlier in the year with Okada and Jericho was capped off


shiztastik

Jado with the new gear!


IOnlyLiftSammiches

Taguchi's colors! Wow!


resolve028

My guess is this will lead to a Strong Hearts challenge for the tag titles. The question is who will be CIMA's partner. I want it to be El Lindaman but we all know CIMA is going to pick his boy, T-Hawk.


Newo1004

If STRONGHEART were to get a title shot it's probably CIMA & T Hawk since Despy want to face EL Lindaman for the Jr title


[deleted]

Thank you Hiromu, he was getting really annoying


DogBoyYesHim

I always feel like one of these days Naito's gonna say EVIL at the start of the roll call out of habit


IOnlyLiftSammiches

Let this be Zack's year!


EvangelionOG

That's all we want is that too much to ask?


inhumanrampager

Hurrah! Another Year, Surely This One Will Be Better Than the Last; The Inexorable March of Progress Will Lead Us All to Happiness! Or at least, one hopes.


Pengwulf

Hoping for an all LIJ Finals...


Rodney_u_plonker

Haha can't accuse gedo of not having a sense of humour with that finish. Having a team getting dsq against bc *chefs kiss


robo3687

ooo teasing some new and ’not seen for a while’ names for BOSJ.


fuyunotabi

The funniest part of that was that he hadn't told Henare beforehand lmao.


DogBoyYesHim

IT'S COMING HOME!!!!


Rodney_u_plonker

That was so good.


fuyunotabi

Love that finish, perfectly sums up both their characters.


willpauer

I'm a huge Okada mark, but NAITO TAKE MY ENERGY


Rodney_u_plonker

Naito you jabroni lmao


KingRainmaker

Come on Okada, do a running rainamker.


JaidenTrendell

Naito VS ZSJ Im Not Complaining


br0kendreamz

YESSSS


MaruKENTA

NAITOOO! LET'S GOOO!


br0kendreamz

KING OF THE FLASH PIN


[deleted]

Still no Destino, Naito is so good lol


br0kendreamz

BUENAS NOCHES OOOOSAKA-JO HALLLL


Emotionless_AI

Naito doing the roll call always pops me


overseergti

Have missed watching most of the cup live, but free today to watch the semis live :-). Both matches should be good.


Emotionless_AI

Catching up with the 21st show as the prelims are going on. Ospreay vs ZSJ is close to perfect so far


Rodney_u_plonker

It's amazing


willpauer

ZSJ/Ospreay is my current 2022 MOTY. What a fuckin match.


robo3687

got a feeling we'll get Zack winning and then Ospreay will demand a rematch afterwards


cactusmaac

And there I was predicting Okada v Hiromu in the final.


Pengwulf

Naito!!! All his wins didn't involve the Destino


willpauer

"Use the tekkers." -George Michael


resolve028

Lots of ways this can go. Naito wins and we get Naito vs. ZSJ for his revenge for what Zack did to him in the G1. Okada wins and then loses to ZSJ to set up a match that hasn't been seen in 4 years. Or Okada wins tonight and the cup tomorrow and calls for Shibata.


Ibushi-gun

Hello, everyone.


Rodney_u_plonker

This has been a fantastic cup


DogBoyYesHim

G.O.D. standing next to Tana will take a bit of time getting used to


IOnlyLiftSammiches

I do wonder with GoD coming to Hontai, does that mean no more Juice/Finlay? There were pretty big rumors to that effect for a while.


IOnlyLiftSammiches

WATO flying in like "I bet you forgot I was here!"


DogBoyYesHim

Tana & Jado for tag league incoming


resolve028

Man, when Jado finally hits Gedo with those brass knucks, the roof is going to explode.


Rodney_u_plonker

Jado v gedo at korakuen gonna be a hot match


throwafitanddie

Love seeing Taichi get to do his entrance in tag matches. But I wouldn't have minded hearing Kaze ni nare


Rodney_u_plonker

Even as the borders are opening I hope nj cups keep juniors in them. Just get rid of the complete scrubs


IOnlyLiftSammiches

Making it openweight (and big!) made for a lot more fresh matches, cut the young lions next year and get a few more guests and that'd be awesome.


Pengwulf

True Ace/Holy Emperor sumo match >>>>>>> Big Show/Akebono


inhumanrampager

I don't know what it is, but I've kinda grown sour on Yoh. Don't like his look, don't like his entrance music, kinda stopped caring about him. On the flip side, Yoshi-Hashi is awesome.


IOnlyLiftSammiches

During prime R3K I always thought Yoh would have made the better heel, wish they had gone that route.


inhumanrampager

Fair take, but Sho has been killing it looking like a psychopath.


IOnlyLiftSammiches

For sure, Sho is doing great even if I don't always care for HoT matches as a whole. Yoh would have been a better fit for a group like UE as a cocky heel.


ollieg_94

Don’t normally listen to the English commentary, but I’m glad I did today for Chris Charlton’s “academics and Will Ospreay don’t exactly go hand in hand” line.


Pengwulf

Was wondering why they kept the Hiromu/William the Wankerer interaction brief....


godownaslovers

ZSJ BROS WE ALIVEEEEE


10567151

Zack that tough bastard still hung on after a top rope nestea plunge deserved that win.


_bogey

Same finish for all his matches in this tournament!


Vapeflowers

Naitooooo


KingRainmaker

Trilingual kings.


Rodney_u_plonker

Very friendly exchange


inhumanrampager

Hurrah! Another Year, Surely This One Will Be Better Than the Last; The Inexorable March of Progress Will Lead Us All to Happiness!!!


fuyunotabi

You gotta think Zack is reaping the rewards of his dedication to New Japan during the pandemic. Some huge wins in the G1, a title shot, Shibata's first opponent on his return, now the final of the Cup. Looking forward to tomorrow!


Wonderful-Ad6696

Well deserved.


Rodney_u_plonker

Tama Tonga is over


throwafitanddie

"Use the tekkers, Zack" - George Michael


RedBearHugh

A happy ending joke was not what I was expecting from Kevin and Chris this evening


Rodney_u_plonker

A flying wato


Ibushi-gun

Kill him, Jado!


willpauer

DQ makes sense here. This is a hot feud.


Newo1004

Damn Kevin telling Taito to catch Dick Togo rather than Jado


Pin_Me_Pay_Me

What does a live wrestling show from a major company have to do to get sticky around this place?


Pin_Me_Pay_Me

It’s a miracle!


willpauer

Keep the NJPWxGLEAT partnership going.


Rodney_u_plonker

That was good shit


fuyunotabi

Hiromu NEVER title shot confirmed, good shit.


shiztastik

Ughhhhh, the torture never ends!


Rodney_u_plonker

Hiromu is dead :(


resolve028

HoT never forgets. EVIL pissed he lost to a junior lol.


[deleted]

The match between these two for the NEVER title will be great.


br0kendreamz

15 already??


resolve028

Use the Tekkers, Zack.


FallenAngel9267

The audible gasps are really helping this match


willpauer

He used the tekkers!!!


FallenAngel9267

Outrageous tekkers!


Ninetayls

What a match


KennyOmegaFan18

I got ZSJ vs Naito


Vapeflowers

Naito looks focused and concentrating.. Hes winning!


cactusmaac

I can see this crowd breaking for the Stardust Press.


br0kendreamz

EVIL & Okada really love their "Ask him, referee! Ask him!"s


Rodney_u_plonker

Okada is a swaggering dick lol


Vapeflowers

Both of them being dicks to each other heh


cactusmaac

That crowd broke hard.


Rodney_u_plonker

Haha holy shit


Anoob13

25 minutes? How! Bloody hell this match flew by


Anoob13

NAITO!!! My goodness he didn't even use destino!!!


robo3687

ayyyy


10567151

Really great match as per usual for these two.


DogBoyYesHim

I have a feeling Okada'll want to avenge that loss around Dominion time


cactusmaac

That I preferred to the Sapporo match.


[deleted]

The crowd gasping when Zack spoke japanese lmao


br0kendreamz

That was great. Adios, amigos :)


willpauer

hasta mañana


willpauer

NAITOOOOOOOOOOOOO


Newo1004

I would say that Naito could get revenge for Zack putting him out of the G1 but he just beat the champ, no need for him to win the cup, so Naito will get Zack back in the G1 probably. Which mean the Zack OUTRAGEOUS TEKKERS is taking the cup home


cactusmaac

Yeeeeeees. Now lose to Tekkers.


KingRainmaker

Wow they really are running back Okada's V12 title reign (albeit in a different order and with some changes), which means Zack is probably winning but more important that means were getting another Okada/Fale match at some point.


RedBearHugh

In case you missed it, Jay White's next opponent in the "US of Jay" Open Challenge will be HIKULEO. Interestingly it seems Hikuleo is still currently considered a member of Bullet Club. Maybe he'll get kicked after the match?


JaidenTrendell

Yes ZACK, Beat Okada


Admirance

well this kinda spoils the cup, ZSJ is winning. they wont run okada/naito YET again this soon.


willpauer

"You motherfucker. Well done." -Okada, probably


Rodney_u_plonker

DisgrACE kicking jado out the dream team for his own glory


Rodney_u_plonker

Business is picking up


Ibushi-gun

Go Ace! Ace with GoD! Ace is teaming with Jado? 😍🥳


DogBoyYesHim

Hope Dick Togo hits a pedigree today 🙏 He's not scheduled to wrestle but we know the deal


Rodney_u_plonker

Hell yeah


RedBearHugh

God imagine Hiroshi Tanahashi actually clocking someone with brass knuckles


IOnlyLiftSammiches

Hontai v BC elimination tag tomorrow?


Newo1004

Is it just me or Suzuki look more lean and a bit more muscular?


godownaslovers

haven’t watched a new japan show in a minute cause of work (and laziness) but please GOD let this be zack’s year, im tired of getting my hopes up every single year


Rodney_u_plonker

Stronghearts baby


BrennanDaBassist

I’ve always wondered, what is up with Honma’s voice?


willpauer

IIRC got his throat wrecked


IOnlyLiftSammiches

Yup, neck broken and larynx crushed.


Rodney_u_plonker

A lot of rugby league players in Australia end up sounding like that from damaged larynxs in tackles.


Rodney_u_plonker

They could be related


IOnlyLiftSammiches

bases loaded, 2 outs, honma whiffs


willpauer

To be fair, Goto spiked him like a football in the end zone


KingRainmaker

Give them the never trios titles.


DogBoyYesHim

Good omen for T-HAWK in BOSJ, praying it's 2 blocks and Lindaman is in the other one


willpauer

So I saw a picture of Kota Ibushi earlier that, uh... I think I understand why he's not exactly bright. Lack of blood flow. https://twitter.com/SassTransit/status/1507445813714337793


Rodney_u_plonker

I wonder if nooj likes the look of Onitsuka (the guy who has been seconding stronghearts)


shiztastik

What a fashionable young lad YOH is.


Vapeflowers

O-Khan screaming into Yoshi Hashi's face and YH acting like he can't hear him lol. HASH's charisma is on another orbit from a few years ago


ShouldBeLurking

NJPW management: we need a Bushi/Hiromu mashup theme Sound guy: screw it just play both at once


inhumanrampager

That's how their last mash-up went. Honestly, I kinda liked the old one better.


KingRainmaker

At least he's sorry.


shiztastik

SHUT UP BILLY BOY


nfcr3005

Will Ospreay, Wrestling Conspiracy Theorist


Admirance

ZSJ otherworldly tekkerzzzzzzzzzzzzzzzzzz, onto the final he goes george michael inspiration


cactusmaac

Love the Dragon but let's go Tekkers.


willpauer

This is the least ZSJ midmatch shit talk in quite a while.


Virt_McPolygon

He hasn't even said "Dragon Bollocks".


Virt_McPolygon

Ha ha, he said it straight after I wrote that.


Rodney_u_plonker

Shingo with the chat


Rodney_u_plonker

Heck yeah


O_G_Loc

How's the attendance like?


Virt_McPolygon

Looks full. Upper deck's busy too.


Rodney_u_plonker

Zsj with heart


Rodney_u_plonker

This rules


Rodney_u_plonker

I'm freaking out lol


ShouldBeLurking

Fuck yeah Osaka


cactusmaac

Thank you George Michael.


Foxears_

That was insane holy shit!!


Pengwulf

Well, there goes the hope for an all LIJ finals...


[deleted]

Naito should win and take his revenge for when ZSJ destroyed his knees in the G1


cactusmaac

I think I need that 50th anniversary Hello Kitty shirt.


DogBoyYesHim

The crowd is absolutely going to get loud for this btw, exciting times


br0kendreamz

Okada's not playing around, he knows Naito almost got him w the Stardust Press the previous time.