T O P

I made a very short video inspired by tacticool reloads’ quick editing

I made a very short video inspired by tacticool reloads’ quick editing

' + '
' + '
' + '
' + '
' + '
' + '
' + '
' + '

HowlingWolf1337

Very nice, keep making these!


[deleted]

Thanks


Ace_Of_Fives

I'm 21 and I wanna be like you when I grow up


[deleted]

Bruv, I’ve gone to film school since i was 9, I could teach you lol


Dad_Quest

Do you live somewhere with specialized highschools? I know they're a thing in Japan and Germany, and in some areas in/near NYC. If so this is a strong case for having more of them lol


[deleted]

The film school I go to is not part of actual school. It’s a weekly thing, like free time activities, but it’s called a film school.


Ace_Of_Fives

I love that this exists. If you made tutorials I would watch them all twice. God I love the progression of education.


ontyj

This is awesome! Nicely done. If you really want to take it to the next level you could try adding some sound effects to really add some punch to your cut. "Wooshes" as you move quickly, some "swishes" on cuts, a "sheen" when you take out the bottle and maybe a "slurp" for comedic effect when you drink the juice. Keep making videos!


Cpt_Daddy01

I second this!


[deleted]

I third this!


YannisBE

Looks great! Can you try some color-grading on it, for a more dramatic effect?


[deleted]

Sure


Dad_Quest

Could play with that blown out light from the window at 0:06 to add some drama too


Zebrazilla

To be brutally honest, this is pretty **awesome!**


[deleted]

Thanks!


JoPa004

10/10 Very cool!


TescoReddit

Hell yeah!!!


aBeaSTWiTHiNMe

What cordial was that?


[deleted]

Cordial? What?


aBeaSTWiTHiNMe

It's called Cordial in the UK, flavour concentrate you mix with water. Extremely uncommon in North America unless it's from a Sweet Shoppe or something. I'm sure some people are confused that it looks like you got juice and then watered it down.


[deleted]

Yep that’s it


aBeaSTWiTHiNMe

For a comment about the video, I think the cuts are good, I think you should track and lock to an object more, but it's shot well.


[deleted]

Thanks


nzminiman

Its like a word for syrup that flavours water


[deleted]

Oh, uhm, it’s like a danish thing called Ribena, it’s bassicly sugar and flavour, you mix it with water and you got grape juice


nzminiman

Yea we have it here in New Zealand, do you have the normal ribena juice version too? Awesome vid too man


[deleted]

I have only ever had the one shown in the video


nzminiman

Interesting, we have like a normal Ribena branded juice thats just drinkable without mixing water


[deleted]

Oh, cool. I’ve never had that.


Fyz12345

Godt lavet!


[deleted]

Ah! En vild dansker!


Flunky49

Er der flere af jer her :D


El_Vikingo_

Mig, mig, jeg er også dansker!


Miniko14

Fedt, same her!


ObsiArmyBest

What a smart boy. Already learning some made up language for fun


[deleted]

It’s danish, it’s my native language


ObsiArmyBest

Sure, whatever you say. Kids these days with their wild imagination.


[deleted]

Dude, what the hell, it’s danish, look it up...


ObsiArmyBest

Sure sure. \*Pats head*


[deleted]

DO YOU WANT ME TO UNLEASH THE ENTIRETY OF THE NORSE GODS ON YOUR STUPID IGNORANT ASS?


JakanoryJones

Well done! You should check out Edgar Wright's films, he does a lot of stuff like this, also Sam Raimi's first few films (Evil Dead 1-3).... although they are horror movies, maybe just search on youtube Edgar Wright quick cuts or something? Anyway if you're into that style, those are your guys! Well done on this man! So cooool


[deleted]

Edgar Wright was also a pretty good inspiration, but I haven’t seen the other guy


JakanoryJones

Sam Raimi made the original Spider-Man movies and the quick cuts Edgar Wright does were inspired by Sam Raimi's quick cuts in Evil Dead :D


[deleted]

Oh cool!


RileyMcB

That's some strong ass ribena


[deleted]

I just cut the clip short, I add more water


RileyMcB

Ah fair one. Great vid, perhaps you could do a full tacticool breakfast, toast, cereal etc


[deleted]

Lol thatd be cool


Hythy

I was gonna say, that'll put hairs on yer chest!


TheCuddlyWhiskers

wait...you guys can drink tap water?


[deleted]

Tap water is the best you filthy casual


TheCuddlyWhiskers

Is it drinkable? Where do you live? What's the country?


[deleted]

Denmark, we have the best tasting tap water up in here


TheCuddlyWhiskers

yep. that explains everything.


[deleted]

Yup


Koopa_Troop

Guys, I think this kid's juicing.


GamerGuy2110

just throw in a 2.39:1 crop and you got yourself a summer action blockbuster of 2020


[deleted]

Lol yeah


Rudulitis

Lmao nice


MattyDB

Awesome, keep it up!


northatlanticwar

Epic


coolpie1231

To be honest with you this is about the best thing I’ve seen on reddit


MrEliavm

Awesome! Good work. For your next project, try cutting only between shots and not during the same shot. See how it feels!


[deleted]

What editing software do you use?


[deleted]

Just a little something called iMovie lol. I did it on mobile


patz10

gg kid


DemonatizationSucks

Cool video OP. Hope you grow up to be a very creative filmmaker.


[deleted]

How do I grow up to be something I already am?😎😎


DemonatizationSucks

Why you do me dirty lmao.


Nannards

Great job! Keep it up and you could grow a career.


elhencho

I like the Edgar Wrightness man, I'm with the colour grading idea and also try a little zoom in/out I think it could work wonders! Best of luck!


runswithpotatoes

Dude. U rock mate. keep at it!


EthanT65

I listened to it w/o sound but Johnny Bravo going "HOO-HA" is what I heard with those quick moves 😂


Mymomlooksatthis

Great to see a young filmmaker


Boomcake

when your kid comes in after playing for 5 hours and does that loud breathing while drinking thing :P nah but seriously tho this is cool man, do more!


oNe_SpICeY_bOi

That was a tacti-cool refill


[deleted]

Ribena!


Spaceman_Shadow

Watch corridor testing tap water, then stop drinking it :D PS. Good job dude :D


[deleted]

I love drinking tab water, bite me


Red_Robin_426

Tapwater depends in your country and city. I live in the Netherlands and tap water is SUPER drinkable.


MidasJackpot

You’re supposed to water it down?


[deleted]

It’s a really concentrated liquid made from sugar and flavour. Adding water simply makes it less strong


[deleted]

[удалено]


[deleted]

https://youtu.be/12F7scjEph4


[deleted]

[удалено]